Værdiskaber 7 ud af 8: Kundetilfredshed

Hvis dine kunder er glade for dine produkter og services, mener at de skaber værdi og måske endda vil anbefale dig til deres netværk – så vil en køber have mere tillid til, at dine kunder også vil fortsætte med at være kunder.

Loyale kunder er gode ”ambassadører” for din virksomhed og dit produkt. Hvor gode ambassadører, dine kunder er, kan f.eks. måles ved hjælp af en metode, som hedder Net Promoter Score® (NPS)

NPS baserer sig på kundernes svar på spørgsmålet: ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale virksomhed X til en ven, kollega eller forretningsforbindelse?”. NPS beregnes ved at trække den procentvise andel af “Detractors” fra den procentvise andel af “Promoters”. Hvis man eksempelvis har 40% “Promoters” og 20% “Detractors” er ens Net Promotor Score = 20%.

Virksomheder med de mest engagerede og loyale kunder har en Net Promotor Score på 75% til 80% eller mere, afhængig af den aktuelle branche.

Er du interesseret i at lære mere om alle 8 værdiskabende faktorer og teste, hvor godt din virksomhed scorer? Klik her =>

Vil du dele EjerlederFokus©