Hvis du vil øge eller realisere værdien af din virksomhed

Salgbarhed

Kan din virksomhed sælges?

Kan din virksomhed sælges i dag, og hvilke faktorer påvirker din virksomheds salgbarhed, hvis du vil sælge den?

Faktorer som påvirker din virksomheds salgbarhed og salgspris.
Sandsynligheden for at du kan sælge din virksomhed, og hvor stor en del af dens beregnede værdi en køber er villig til at betale, afhænger af forskellige faktorer, som kan være henholdsvis personlige, interne eller eksterne i forhold til virksomheden:

  • Personlig afklaring.
  • Indtjening og dokumentation.
  • Vækstmuligheder.
  • Interne og eksterne afhængigheder.
  • Pengestrømme.
  • Tilbagevendende kunder.
  • Konkurrencestyrke.
  • Kundetilfredshed.
  • Afhængighed af ejer.

En klar anbefaling

Built to Sell
 John Warrillow
 150

“Built to Sell” er en anbefalelsesværdig og let læst bog.
Bogen handler om den opdigtede ejerleder Alex Stapleton, som ønsker at sælge sin virksomhed. Men Alex opdager, at ingen vil købe virksomheden, fordi han selv er virksomheden.
Alex får hjælp fra en god ven og erfaren entreprenør Ted Gordon, som hjælper Alex med at udvikle virksomheden, således at den bliver salgbar.
John Warrillow har skrevet bogen med baggrund i sine egne erfaringer som ejerleder og sælger af egen virksomhed Warrillow & Co.
Warrillow & Co. lavede årlige interviews med og undersøgelser af hvad og hvordan mere end 10.000 ejerledere tænker.

 

Se vores seneste indlæg om Salgbarhed

Værdiskaber nr. 6 ud af 8: Vigtig og unik.

Hvis dine produkter er værdifulde for kunderne og svære at kopiere for konkurrenterne, så vil ...
Vil du vide mere?

Værdiskaber nr. 5 ud af 8: Tilbagevendende salg

Jo flere indtægter, du har fra abonnementer eller automatisk tilbagevendende kontrakter/ordrer, jo mere værdifuld vil ...
Vil du vide mere?

Værdiskaber nr. 4 ud af 8: Reducer arbejdskapitalen.

Arbejdskapitalen og aktiernes værdi af en virksomhed fungerer som lodderne i en vægtskål. For køber er ...
Vil du vide mere?
Scroll to Top