Værdiskaber nr. 7 ud af 8: Kundetilfredshed

Hvis dine kunder er glade for dine produkter og services, mener at de skaber værdi og måske endda vil anbefale dig til deres netværk – så vil en køber have mere tillid til, at dine kunder også vil fortsætte med at være kunder.

 

Loyale kunder er gode ”ambassadører” for din virksomhed og dit produkt. Hvor gode ambassadører, dine kunder er, kan f.eks. måles ved hjælp af en metode, som hedder Net Promoter Score® (NPS)

NPS baserer sig på kundernes svar på spørgsmålet: ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale virksomhed X til en ven, kollega eller forretningsforbindelse?”. NPS beregnes ved at trække den procentvise andel af “Detractors” fra den procentvise andel af “Promoters”. Hvis man eksempelvis har 40% “Promoters” og 20% “Detractors” er ens Net Promotor Score = 20%.

Virksomheder med de mest engagerede og loyale kunder har en Net Promotor Score på 75% til 80% eller mere, afhængig af den aktuelle branche.

Er du interesseret i at lære mere om alle 8 værdiskabende faktorer og teste, hvor godt din virksomhed scorer? Klik her =>

The Ultimate Question 2.0 Book Cover The Ultimate Question 2.0
Rob Markev og Fred Reichheld
2011-09-01
224 sider
www.saxo.com

"The Ultimate Question 2.0" åbner op for helt nye perspektiver på ens virksomhed, ved at lære en at stille spørgsmålet: "Ville du anbefale os til en ven?" Spørgsmålet er altafgørende for din virksomheds fremtid og det kan du læse meget mere om her.

Rob Markey og Fred Reichheld står bag "The Ultimate Question 2.0". Ved at stille kunderne ovenstående spørgsmål, kan du identificere dine modstandere, der ødelægger din virksomheds omdømme og som let kan skifte til konkurrenter. Når du kan identificere dem, kan du også identificere problemerne og det vil i sidste ende generere overskud og sand, bæredygtig vækst.

Vil du dele EjerlederFokus©
Dette indlæg blev udgivet i Ejerskifte. Bogmærk permalinket.