Hvis du vil øge eller realisere værdien af din virksomhed

Salgbarhed

Kan din virksomhed sælges?

Kan din virksomhed sælges i dag, og hvilke faktorer påvirker din virksomheds salgbarhed, hvis du vil sælge den?

Faktorer som påvirker din virksomheds salgbarhed og salgspris.
Sandsynligheden for at du kan sælge din virksomhed, og hvor stor en del af dens beregnede værdi en køber er villig til at betale, afhænger af forskellige faktorer, som kan være henholdsvis personlige, interne eller eksterne i forhold til virksomheden:

  • Personlig afklaring.
  • Indtjening og dokumentation.
  • Vækstmuligheder.
  • Interne og eksterne afhængigheder.
  • Pengestrømme.
  • Tilbagevendende kunder.
  • Konkurrencestyrke.
  • Kundetilfredshed.
  • Afhængighed af ejer.

En klar anbefaling

Built to Sell
 John Warrillow
 150

“Built to Sell” er en anbefalelsesværdig og let læst bog.
Bogen handler om den opdigtede ejerleder Alex Stapleton, som ønsker at sælge sin virksomhed. Men Alex opdager, at ingen vil købe virksomheden, fordi han selv er virksomheden.
Alex får hjælp fra en god ven og erfaren entreprenør Ted Gordon, som hjælper Alex med at udvikle virksomheden, således at den bliver salgbar.
John Warrillow har skrevet bogen med baggrund i sine egne erfaringer som ejerleder og sælger af egen virksomhed Warrillow & Co.
Warrillow & Co. lavede årlige interviews med og undersøgelser af hvad og hvordan mere end 10.000 ejerledere tænker.

 

Se vores seneste indlæg om Salgbarhed

Værdiskaber nr. 3 ud af 8: Uafhængighed

Din virksomheds uafhængighed af enkelte eller få kunder, ansatte eller leverandører er 1 ud af ...
Vil du vide mere?

Værdiskaber nr. 2 ud af 8: Vækstpotentiale

Din virksomheds vækstpotentiale er 1 ud af 8 værdiskabende faktorer, som påvirker, hvor værdifuld og ...
Vil du vide mere?

Værdiskaber nr. 1 af 8: Økonomiske resultater

Din virksomheds økonomiske resultater er 1 ud af 8 værdiskabende faktorer, som påvirker, hvor værdifuld ...
Vil du vide mere?
Scroll to Top